sobota, 23 kwietnia 2011

Sałatka jarzynowa w wielkanocno-wiosennej wersji

Sałatka z gotowanych jarzyn
jest jedną z podstawowych
potraw na świątecznym stole.
Podam ją w dużych, owalnych
rzodkiewkach.
Efekt jest rewelacyjny.
Marchewki, pietruszki i seler
ugotowałam al dente.
Nie lubię rozgotowanych jarzyn,
dlatego zostawiłam je lekko
twardawe. Kiedy wystygły
obrałam i pokroiłam w kostkę.
Dodałam konserwowy groszek i kukurydzę, ugotowane na twardo jajka,
kiszone ogórki, winne jabłko i jasną część pora.
Doprawiłam solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi.
Dodałam musztardę Dijon i majonez. Wymieszałam, wstawiłam do lodówki,
by sałatka nabrała smaku.
Rzodkiewkom odcięłam czapeczkę, wydrążyłam za pomocą
cienkiego, ostrego noża. Trzeba to robić bardzo uważnie i delikatnie,
gdyż rzodkiewki pod naporem noża mogą popękać.
Wnętrze wypełniłam sałatką, przybrałam natką pietruszki,
przykryłam wieczkiem.
Wielkanocnie, wiosennie, świątecznie, radośnie i wykwintnie.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz