poniedziałek, 16 maja 2011

Muffinki z rabarbarem

W sobotę zauważyłam
na targu świeżutki rabarbar.
Kupiłam bez wahania.
Uwielbiam rabarbarowe
ciasta, kompoty, dżemy.
Wspaniale smakuje mi
jako dodatek do wątróbki,
mięsa czy risotto.
Sam w sobie też jest pyszny.
Przygotowałam z niego
kwaskowate, pulchne i niezwykle
smaczne muffinki.
2 szklanki przesianej mąki pszennej
połączyłam z 1/2 szklanki cukru i 2 łyżeczkami proszku do pieczenia.
W drugiej misce ubiłam pianę z 2 białek, dodałam 3 żółtka,
(białko jednego jaja zostawiłam do sporządzenia lukru),
pół kostki czyli 100 g przestudzonego masła i 30 łyżek mleka.
Suche składniki szybko wymieszałam z mokrymi.
4 łodygi rabarbaru umyłam, obrałam z błony, pokroiłam w kostkę.
Dodałam do ciasta.
Formę na muffinki wyłożyłam papierowymi papilotkami,
wypełniłam masą z rabarbarem.
Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 190°C, piekłam 16-18 minut.
Z odłożonego wcześniej białka i cukru pudru
przygotowałam lukier.
Wierzch przestudzonych muffinek maczałam w gęstym lukrze,
obsypywałam kolorowym konfetti.
Bardzo smacznie, wiosennie i radośnie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz