niedziela, 8 maja 2011

Sałatka z cykorią, pomarańczą i serami

Kolejny raz prezentuję
pożywną, lekką, pyszną,
wiosenną sałatkę z tak bardzo
lubianą przeze mnie cykorią.
Wyjątkowy smak nadają
jej włoskie sery: mozzarella
i gorgonzola.
Cykorię umyłam, osuszyłam,
rozdzieliłam listki, pokroiłam
je wzdłuż na pół. Rozłożyłam
na talerzach. Pomarańczę
obrałam ze skóry i błon, pokroiłam
na cząstki, ułożyłam na cykorii. Ćwiartkę białej cebuli
pokroiłam w cienkie piórka, rozrzuciłam na sałatce.
Kolejne składniki to listki rukoli i karbowanej sałaty, artystycznie
rozłożone. Na końcu obsypałam potrawę kuleczkami mozzarelli
z bazylią i cząstkami aksamitnej, kremowej gorgonzoli.
Całość doprawiłam grubo utłuczonym kolorowym pieprzem,
skropiłam sokiem z cytryny i polałam oliwą.
Podałam od razu po przyrządzeniu.
Bardzo smacznie i radośnie polecam :)
Buon Appetito.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz