poniedziałek, 25 lipca 2011

Budyń z warzyw

W jednym ze starych numerów
włoskiego czasopisma "A Tavola"
znalazłam przepis, który
bardzo mi się spodobał. Warzywny
budyń jest niezwykle delikatny,
aksamitny, puszysty i aromatyczny.
1,5 szklanki warzywnego wywaru,
250 g ricotty, 250 ml słodkiej
śmietanki 18%, jedna czerwona
papryka i jedna pomarańczowa,
3 łodygi selera naciowego,

3 łyżki posiekanej
zieleniny:
natka pietruszki
i kolendry,
oregano, bazylia,

koperek, sól i pieprz do smaku, 6 łyżeczek żelatyny, jeden duży por.
Seler oczyściłam z łykowatych błon, pokroiłam drobno, zasmażyłam
na oliwie. Por pokroiłam w plasterki, dodałam do selera, chwilę smażyłam.
Żelatynę rozpuściłam w wywarze po czym wlałam go do warzyw
i delikatnie zmiksowałam, odstawiłam do wystygnięcia.
W międzyczasie upiekłam paprykę w piekarniku rozgrzanym do 220°C.
Gdy wystygła zdjęłam skórę, usunęłam gniazda nasienne a miąższ
pokroiłam w kosteczkę.
Ricottę wymieszałam ze śmietanką i zieleniną. Stopniowo dodawałam
do tężejącego musu warzywnego. Doprawiłam solą i białym pieprzem.
Foremki wyłożyłam folią spożywczą, wypełniłam do połowy budyniem,
posypałam kolorową papryką i dopełniłam masą.
Wstawiłam na noc do lodówki.
Bardzo smacznie polecam.
Buon Appetito :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz