poniedziałek, 4 marca 2013

Kapuśniak - Parzybroda

Uwielbiamy kwaskowe zupy
i regularnie gotujemy kapuśniak
z kiszonej kapusty. To potrawa,
którą można urozmaicać na wiele
sposobów. Cudnie rozgrzewająca,
aromatyczna, pełna smaku i bardzo
prosta w przygotowaniu. Parzybroda
wyszła tak pysznie, że jeszcze przed
obiadem pochłonęłam dwie miseczki.
Idealnie pasowała do słonecznej aury,
która towarzyszyła nam cały dzień :)
1000 ml dobrego rosołu, 5 ziemniaków, 
300 g kiszonej kapusty, 2 ugotowane 
marchewki, łyżka koncentratu pomidorowego, łyżeczka kminku, pół łyżeczki lubczyku, 
2 szczypty białego pieprzu, 4 kromki czerstwego chleba, natka pietruszki. 
Ziemniaki obrałam, opłukałam i pokroiłam w kostkę. Włożyłam do wrzącego rosołu, który
poprzedniego dnia ugotowałam na wiejskiej kurze i prędze wołowej. Kiedy ziemniaki były
miękkie dodałam kapustę i kminek a po kilkudziesięciu minutach włożyłam koncentrat.
Po 40 minutach gotowania kapuśniak był gotowy. Włożyłam do środka pokrojoną w kostkę
marchewkę, doprawiłam świeżo utłuczonym pieprzem oraz lubczykiem, odstawiłam na kilka
minut, by zupa odpoczęła. W międzyczasie z kromek chleba wycięłam serduszka i zrumieniłam
je na patelni. Gorącą parzybrodę rozlałam do naczyń, obsypałam grzankami, udekorowałam natką. 
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz