poniedziałek, 26 lipca 2010

Placek ziemniaczany z sosem o egzotycznej nucie

Telewizyjny program,
w którym prowadzący
posilali się
plackami ziemniaczanymi
zainspirował mnie
do przyrządzenia
tego rarytasu z sosem.
Świeże boczniaki
oczyściłam pędzelkiem
i pokroiłam
w niezbyt wąskie paski.
Posypałam morską solą,
na rozgrzanej patelni doprowadziłam
do odparowania wody z grzybów.
Następnie dodałam troszkę oliwy,
dwie łyżeczki soku z limonki, skórkę z niej otartą,
łyżkę kokosowych wiórków, łyżkę sosu grzybowego,
biały pieprz do smaku i szklankę mleczka kokosowego.
Dusiłam na małym ogniu 3-4 minuty.
Po zdjęciu z ognia wymieszałam sos z posiekanym pęczkiem koperku.
Młode ziemniaki o dużej zawartości skrobi utarłam na tarce
o średnich oczkach.
Dodałam trzy jajka, łyżeczkę soli, łyżkę oliwy, dwie szczypty pieprzu
i dwie łyżki maki pełnoziarnistej.
Usmażyłam placki na największej patelni jaką mam ;)
Z sosem boczniakowo-koperkowo-kokosowym smakowały wyśmienicie.
Bardzo smacznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz