sobota, 21 maja 2011

Zupa z młodej kapusty

Pachnące, kruche i jędrne
główki młodej kapusty
zachęcają do ucztowania.
Uwielbiam ją w każdej
formie i wielką radość
sprawia mi jej przyrządzanie.
To typowo wiosenna potrawa
pełna niezwykłego smaku.
Jedną kapustę poszatkowałam
wraz z delikatnym głąbem.
Włożyłam do garnka,
dodałam dwie marchewki
pokrojone w plastry, liść
laurowy, ziele angielskie, cztery całe ząbki czosnku,
pół łyżeczki morskiej soli i 4 skrzydełka kurczaka.
Wlałam 2 szklanki wody, postawiłam na ogniu. Doprowadziłam
do wrzenia i zmniejszyłam płomień.
Gotowałam około 35-40 minut, po czym wyjęłam miękkie mięso.
Zupę doprawiłam świeżo utłuczonym pieprzem i łyżką
drobno posiekanego rabarbaru. Odstawiłam na kilkanaście minut,
by smaki się połączyły. Przed podaniem posypałam natką pietruszki.
Potrawa jest zniewalająco pyszna.
Nie musi być podawana na gorąco - wystarczy, że jest lekko ciepła.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz