poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Naleśniki z warzywami i boczkiem w sosie kokosowo - serowym

Kolejna odsłona pysznych
naleśników. Cienkie placki
wypełnione kolorową papryką,
czerwoną cebulą i aromatycznym
boczkiem. Dzieło wieńczy
gorący sos z sera gorgonzola
i kokosowego mleczka. Potrawa
zachwyciła zarówno gości
jak i domowników.
200 g przesianej mąki pszennej,
2 jajka, 350 ml mleka 1,5%,

20 g stopionego masła,
1 łyżka oliwy, szczypta cukru i dwie szczypty soli.

Jaja rozbiłam, dodałam sól i cukier oraz część mąki. Cały czas ubijając
wlałam mleko, oliwę i roztopione, przestudzone masło.
Dodałam pozostałą mąkę. Dokładnie wymieszałam, odstawiłam
na pół godziny, by ciasto odpoczęło.
Usmażyłam cienkie naleśniki nie używając już tłuszczu.
Dużą czerwoną cebulę pokroiłam w piórka. Pół papryki żółtej
i pół czerwonej pokroiłam w paski a kilka cienkich plasterków
boczku w słupki. Na patelni podsmażyłam boczek, dodałam
paprykę i cebulę. Doprawiłam kolorowym pieprzem i świeżym rozmarynem.
W garnuszku podgrzałam 100 ml mleczka kokosowego. Dodałam
200 g sera gorgonzola. Mieszałam tak długo, aż składniki połączyły się
i utworzyły aksamitny, gęsty sos.
Naleśniki wypełniłam farszem, złożyłam fikuśnie, polałam kremowym sosem.
Posypałam obficie posiekaną natką pietruszki.
Bardzo smacznie polecam.

4 komentarze:

  1. ja pierdzielę !!!! ale pychota, a sosik rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie... czy ty musisz tak to wszystko apetycznie opisywać?.. zanim doczytałam do końca kilka razy musiałam przełknąć ślinę... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń