wtorek, 19 czerwca 2012

Aksamitny torcik z makiem i truskawkami

Letnie, orzeźwiające, pyszne
ciasto. Rozpływa się w ustach
i skutecznie wprawia w radosny
nastrój. Przepis pochodzi z zeszytu
mojej Mamy sprzed wielu lat,
w którym zastosowałam drobne
modyfikacje :)
Biszkopt: 2 jajka, 8 dag miałkiego 
cukru, 6 dag mąki pszennej, łyżeczka
proszku do pieczenia, 4 dag mąki 
ziemniaczanej, łyżka zimnej wody. 
Jajka ubiłam z cukrem i wodą, dodałam
przesiane mąki wymieszane z proszkiem
do pieczenia. Masę przelałam do okrągłej
formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 190°C, piekłam około 20 minut.
Masa makowa: 15 dag maku, 120 ml mleka, 12 dag cukru, 250 g sera mascarpone, 
250 g ricotty, 250 ml kremówki, 7 łyżeczek żelatyny. 
Mak zagotowałam z mlekiem i cukrem, wsypałam żelatynę, dokładnie wymieszałam,
odstawiłam do wystygnięcia mieszając od czasu do czasu. Dodałam ricottę i mascarpone,
oraz ubitą kremówkę. Połączyłam, żeby nie było grudek. Makowy krem wyłożyłam
na biszkopt, wstawiłam do lodówki.
Masa truskawkowa: 400 g truskawek, 3 łyżki cukru, 130 ml śmietany 18%, 4 łyżeczki żelatyny. 
Cukier wraz ze śmietaną podgrzałam, wsypałam żelatynę, wymieszałam do rozpuszczenia.
Truskawki opłukałam, pozbawiłam szypułek, zmiksowałam z wystudzonym cukrem i śmietaną.
Tężejącą masę wlałam na ciasto, schłodziłam. Przybrałam truskawkami i listkami melisy.

Biszkopt można nasączyć ponczem, albo mocnym naparem herbaty z cukrem i cytryną.
W każdym wydaniu ciasto będzie zachwycać, gwarantuję.
Bardzo smacznie polecam :)

16 komentarzy:

  1. Niezwykle elegancki! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. torcik wygląda świetnie, nie wpadłabym na takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bym nie wpadła, a teraz
      będę wykorzystywać częściej makową masę :)

      Usuń
  3. Rewelacja, a warstwy prezentują się bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepięknie! Pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękny! przepisy naszych mam są niezastąpione!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne , aż chce się spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie, mały kawałeczek też by wprawił w radosny nastrój :D

    Pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne są te makowe kropeczki!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie te kropeczki najbardziej mnie urzekły...:)

      Usuń
  9. wygląda oszałamiająco :)

    OdpowiedzUsuń