środa, 19 października 2011

Ruote con frutti di mare

Trudno opisać aromat, jaki
unosił się w domu podczas
przyrządzania tej potrawy.
Kompozycja ziół połączona
z oliwą i winem przyprawia
o zawrót głowy, wprowadzając
w świat słonecznej Italii.
Pół strąka papryki czerwonej,
pół żółtej i pół zielonej oraz jedną
niedużą szalotkę pokroiłam
w drobną kostkę. Do głębokiej
patelni wlałam spory chlust
cytrynowej oliwy, włożyłam
warzywa. Dodałam dwa ząbki czosnku i świeże zioła: tymianek, oregano,
kolendrę i rozmaryn. Podsmażałam przez chwilkę po czym dodałam
350 g owoców morza. W większości macki kalmarów i ośmiorniczki, a także
małe krewetki, małże i krążki kalmarów. Wlałam kieliszek białego,
półwytrawnego wina, doprawiłam kolorowym pieprzem.
Przykryłam, dusiłam 3-5 minut.
W dużym garnku ugotowałam al dente makaron ruote. Odcedziłam,
wsypałam do morskiego sosu. Doprawiłam solą.
Wyłożyłam na talerze, posypałam porwanymi listkami bazylii i mięty.
Bardzo smacznie polecam.
Buon Appetito :)

Potrawa wędruje do akcji Viva Italia w kategorii primi piatti.

2 komentarze:

  1. Bardzo wykwintnie i pomysłowo, a efekt podkręca ten makaronik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie połączenie! Pychota!!!!

    OdpowiedzUsuń