wtorek, 29 listopada 2011

Dżem dyniowo - jabłkowy od Pyzy

Jakiś czas temu robiłam
przetwory z dyni. Była
ogromna. Mam dzięki niej
cały zapas słoiczków
z rozmaitymi smakołykami.
Przepis na dżem wypatrzyłam
u Smacznej Pyzy.
Spodobał mi się i nie żałuję,
że go sporządziłam :)
Jest tak pyszny, że z apetytem
można wyjadać go łyżkami.
Składniki: około 1 kg miąższu
dyni i podobna ilość jabłek,
2 szklanki cukru, 2 cytryny, łyżka goździków (u mnie 20 sztuk),
łyżeczka mielonego cynamonu, około pół szklanki filtrowanej wody.
Od siebie dodałam jeszcze jedną pomarańczę.
Dynię obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę.
Włożyłam do dużego garnka, dodałam wodę, cukier i goździki.
Postawiłam na minimalnym ogniu i dusiłam tak długo,
aż dynia zaczęła się rozpadać. Dodałam obrane i pokrojone w kostkę
jabłka oraz skórkę startą z cytrusów i sok z nich wyciśnięty.
Smażyłam około 50 minut. Usunęłam goździki, wsypałam cynamon,
wymieszałam. Gorący dżem przełożyłam do słoiczków, zakręciłam.
Poustawiałam do góry dnem aż do wystygnięcia.
Nie pasteryzowałam.
Polecam bardzo smacznie :)

5 komentarzy:

  1. Dżem z pewnością jest pyszny (uwielbiam dynię!), ale moją uwagę przykuło zdjęcie - jest cudne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to musi być dopiero przysmak! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas taki dżem jest od kilku lat obowiązkowy :) cieszę się, że zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń