środa, 4 lipca 2012

Najlepsze domowe hamburgery

Chrupiące bułeczki, soczyste
mięsne kotleciki, aromatyczne zioła
i pomidory pachnące słońcem.
Prawdziwa uczta :)
Hamburgery miały zostać upieczone
na grillu, pogoda niestety nie dopisała,
dlatego skończyły w piekarniku.
300 g wieprzowej karkówki, 2 jaja, 
400 g wołowej łopatki, duża cebula,
3 garści posiekanych ziół: pietruszki, 
kolendry i lubczyku, sól morska, kumin, 
papryczka peperoni, ząbek czosnku,
6-8 pełnoziarnistych bułek.
Ponadto: 5 dojrzałych pomidorów, pęczek szczypiorku, świeże zioła: bazylia, pietruszka, 
lubczyk, oregano, kilka listków sałaty, kubeczek śmietany lub jogurtu, sól i pieprz do smaku.
Mięso zmieliłam. Cebulę pokroiłam drobno, zeszkliłam na patelni. W moździerzu roztarłam
sól, dwie szczypty kuminu, suszoną papryczkę peperoni oraz ząbek czosnku.
Wszystkie składniki połączyłam z mięsem, dodałam posiekane zioła.
Bułki przekroiłam w 1/3 długości, wydrążyłam. Miąższ namoczyłam w mleku i dodałam
do mielonego. Dokładnie wymieszałam, odstawiłam na godzinę do lodówki.
W międzyczasie sparzyłam pomidory, obrałam ze skóry i pokroiłam w cząstki.
Wymieszałam z drobno pokrojonym szczypiorkiem, zalałam jogurtem, schłodziłam.
Z mięsa formowałam płaskie kotlety, które lekko podsmażyłam na patelni.
Bułki posmarowałam oliwą w środku i na zewnątrz, do każdej włożyłam porcję mięsa,
wstawiłam do gorącego piekarnika. Zapiekałam około 15-20 minut w 185°C.
Hamburgery ułożyłam na liściach sałaty, przybrałam gałązkami lubczyku, oregano,
pietruszką oraz bazylią. Uwieńczyłam pomidorową sałatką.
Pieprz i sól do podałam oddzielnie, by pomidory nie podeszły wodą.
Bardzo smacznie polecam :)

3 komentarze:

  1. Dziękuję za ten przepis :-)
    Ostatnio uruchomiłam maszynkę do mięsa
    i się zastanawiałam,
    co by tu jeszcze oprócz kotletów mielonych :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo proszę :)))
    Maszynka do mięsa jest bardzo przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł z tym wydrążeniem bułki :)

    OdpowiedzUsuń