niedziela, 20 czerwca 2010

Sałatka ryżowa z pieczoną kaczą piersią

Lekka, pożywna, kolorowa.
Sałatka w sam raz
na letnią, popołudniową
przekąskę.
Zrobiłam głębokie, ukośne
nacięcia na skórze
piersi kaczki.
Mięso obtoczyłam
w mieszaninie przypraw:
pieprzu, morskiej soli,
cząbru, majeranku,
czerwonej papryki i octu balsamicznego.
Pierś podsmażyłam na rozgrzanej patelni z obu stron, zawinęłam w folię
aluminiową i piekłam
w rozgrzanym piekarniku około 35 minut.
Ryż ugotowałam na sypko, dodałam do niego kukurydze z puszki,
suszoną żurawinę, rodzynki, łyżkę soku z limonki, łyżkę chrzanu, pieprz i sól.
Odstawiłam na kilkanaście minut w chłodne miejsce.
Gdy pierś wystygła, pokroiłam ja w kostkę i połączyłam z sałatką.
Dodałam jeszcze łyżkę jogurtu naturalnego i majonezu.
Przekąskę podałam z zieloną sałatą, rukolą, endywią i pomidorami.
Warzywa posypałam szczypiorkiem i skropiłam oliwą.

2 komentarze: