środa, 1 września 2010

Sałatka z zielonych pomidorów

Trwa sezon na przetwory.
Jak przyjemnie jest zimą
otworzyć słoiczek
z pachnącymi latem
ogórkami, malinami, wiśniami
czy innymi smakołykami.
Od wielu lat przyrządzam
sałatkę z zielonych pomidorów,
ogórków gruntowych i cebuli.
Zachwyca każdego, kto
jej próbuje. Wielokrotnie
byłam proszona o przepis
na tą pyszną zakąskę.
Teraz mogę oficjalnie przekazać wszystkim w jaki sposób zrobić wspaniałą sałatkę,
zwaną popularnie w moim rodzinnym domu "sałatką Januszka".
1,5 kg gruntowych ogórków, 2,5 kg zielonych pomidorów, 5 cebul.
Ogórki obrać, pokroić w plastry. Pomidory i cebule także pokroić w plastry.
Przygotować zalewę: 3/4 szklanki octu 5% na 1 litr wody, 2 szklanki cukru,
3 łyżeczki soli, 3 łyżeczki curry, 3 łyżeczki gorczycy.
Wodę wlać do garnuszka, dodać ocet, cukier i sól - zagotować.
Do gorącej zalewy dodać curry, wymieszać.
Cebulę, ogórki i pomidory połączyć z gorczycą.
Na dno słoiczków włożyć po kilka listków selera, następnie warzywa.
Zalać przestudzoną marynatą. Pasteryzować około 15 minut.
Proporcje zalewy, które podałam, otrzymałam od osoby, u której jadłam tą sałatkę.
Osobiście nie trzymam się ich sztywno.
Sporządzam marynatę i doprawiam wyżej wymienionymi składnikami
uwzględniając własne preferencje smakowe.
Po prostu doprawiam tak, jak lubię. Zwykle dodaję nieco więcej octu i soli.
Polecam.
Mam ogromną frajdę kiedy sporządzam te smakołyki
i jeszcze większą, kiedy po kilku miesiącach otwieram słoiczek,
zachwycając tym wszystkich.

2 komentarze:

  1. super, zrobiłam w tym roku i nie żałuję :-)
    pomidory poszłyby na zmarnowanie a tak odkryłam nowy cudowny smak ;-)

    OdpowiedzUsuń