poniedziałek, 13 grudnia 2010

Risotto z dynią i gorgonzolą

Przepis na to zniewalająco
pyszne danie, otrzymałam
od mojej najstarszej Siostry.
Połączenie składników
jest wyjątkowe i proste zarazem.
A smak... najlepiej przekonać
się osobiście, bo naprawdę warto.
Jedną cebulę posiekałam
i zeszkliłam na oliwie. Dodałam
ryż do risotto (suchy, surowy)
po dużej garści na osobę.
Chwilkę smażyłam, mieszając.
Wlałam około 3/4 szklanki białego,
półwytrawnego wina (wino może być słodkie, można dodać wermut).
Gdy wino wyparowało, dolałam go. Można dodać warzywny wywar,
albo bulion. Można też całą potrawę przygotować na bazie wina.
(Płyn powinien przykrywać na około 0,5 cm
całą potrawę podczas gotowania.) Ja wybrałam ostatnią opcję.
Na końcu dodałam pokrojoną w kostkę, ugotowaną wcześniej dynię
(może być ze słoiczka) i około 100g łagodnego sera gorgonzola.
Włożyłam łyżkę masła, wymieszałam, podałam.
Pyszności.
Bardzo smacznie polecam :)
Pozdrowienia dla Gigusi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz