środa, 11 maja 2011

Botwinka

Wiosenna zupa pełna
radości, energii i smaku.
Kawałek antrykotu włożyłam
do garnka z zimną wodą.
Dodałam marchewkę, pietruszkę,
plaster selera, ziele angielskie,
liść laurowy i pieprz ziarnisty.
Gotowałam na niewielkim ogniu,
aż mięso zrobiło się miękkie.
Pod koniec gotowania posoliłam.
W międzyczasie obrałam kilka
ziemniaków i jednego małego
buraczka. Pęczek botwiny umyłam dokładnie, pokroiłam na cienkie paseczki.
Wywar przecedziłam, mięso i jarzyny pokroiłam.
Do smacznego rosołu włożyłam kostki ziemniaków i buraka.
Gdy zmiękły dodałam botwinę a po kilku minutach
jarzyny i mięso. Doprawiłam sokiem z cytryny, cukrem, pieprzem i solą.
Zagęściłam delikatną zasmażką z mąki i masła.
Zupę zdjęłam z gazu, wlałam chlust śmietany.
Podałam z ugotowanym na twardo jajkiem.
Smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz