piątek, 6 maja 2011

Risotto z truskawkami

Połączenie ryżu z dojrzałymi
truskawkami jest zaskakujące
aromatyczne, pyszne i lekkie.
Na jedną osobę przeznaczyłam
dwie garstki ryżu.
W głębokiej patelni podgrzałam
spory chlust oliwy. Wsypałam ryż
arborio i smażyłam go chwilę
cały czas mieszając. Kiedy zrobił się
szklisty, wlałam szklankę
musującego, białego, słodkiego wina.
Gotowałam na małym ogniu do czasu
wyparowania płynu.
Dodałam łyżkę cukru pudru i łyżeczkę cukru waniliowego,
podlałam niewielką ilością wody. Gotowałam nadal
przez kolejne 12-15 minut. W tym czasie dwukrotnie dolewałam wodę.
Gdy ryż zrobił się miękki włożyłam łyżkę masła i szklankę
pokrojonych w cząstki truskawek.
Delikatnie wymieszałam, zdjęłam z ognia. Przykryłam, odstawiłam
na 2-3 minuty, by potrawa odpoczęła.
Rozłożyłam na talerze, skropiłam białym octem balsamicznym,
polałam płynnym miodem.
Przybrałam truskawkami, płatkami migdałów i listkami mięty.
Oddzielnie podałam słodką, gęstą śmietanę, ale nie jest to konieczne.
Buon Appetito :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz