wtorek, 28 czerwca 2011

Kotleciki mielone z otrębami owsianymi

Letni posiłek serwowany
w otoczeniu zieleni,
owocowych drzew i pachnącej
trawy smakuje wyśmienicie.
35 dag karkówki wieprzowej
zmieliłam. Wbiłam dwa jajka,
doprawiłam solą i pieprzem.
Dodałam pęczek posiekanej
natki pietruszki oraz dwie
łyżki owsianych otrębów.
Dokładnie wymieszałam,
odstawiłam na godzinę
do lodówki. W międzyczasie
przygotowałam mizerię w dwóch odsłonach.
* 5 ogórków małosolnych pokroiłam w cienkie plasterki,
dodałam pół drobno posiekanej cebuli i szczyptę pieprzu.
Wlałam chlust oliwy, wymieszałam.
* 5 świeżych ogórków gruntowych umyłam, obrałam ze skóry,
pokroiłam w cienkie plasterki. Dodałam garść pokrojonego szczypiorku.
Do 150 ml gęstej śmietany 18% dodałam posiekany ząbek czosnku,
sok z połowy cytryny, sól, pieprz i cukier do smaku.
Zalałam ogórki ze szczypiorkiem, wymieszałam.
Kotleciki usmażyłam na rozgrzanym oleju.
Soczyste, z chrupiącą skórką smakują zarówno na zimno jak i na gorąco.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz