poniedziałek, 4 lipca 2011

Niedzielna zupa gruszkowa

Ciekawy smak i specyficzne
połączenie czynią zupę
wyjątkową. Osobiście lubię
takie eksperymenty, ale zdaję
sobie sprawę, że nie każdemu
przypadnie do gustu.
Pół litra treściwego wołowego
rosołu
podgrzałam.
Trzy gruszki wraz ze skórą
pokroiłam na cienkie plasterki
usuwając wcześniej gniazda
nasienne. Włożyłam do wywaru,
gotowałam 5 minut na najmniejszym
płomieniu ognia. Dodałam 100 g sułtańskich rodzynków.
1,5 szklanki mleka wymieszałam z dwiema płaskimi łyżkami mąki
i łyżką cukru. Gotowałam stale mieszając.
Gęsty płyn połączyłam z rosołem, zdjęłam z ognia.
250 g wędzonego boczku pokroiłam na plastry, smażyłam na patelni
do momentu, aż zrobiły się chrupiące.
Zupę rozlałam do talerzy, przybrałam boczkiem.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz