piątek, 28 października 2011

Omlet pełen smaku

Kolejny raz prezentuję jajeczną
potrawę. To najsmaczniejszy
wytrawny omlet jaki jadłam
do tej pory. Bogactwo smaków
i aromatów przeplata się tworząc
wyborne uniesienie. Taki omlet
z powodzeniem może zastąpić
obiad. Jest bardzo pożywny
i zachęcająco się prezentuje.
Jasną część średniego pora
pokroiłam i zasmażyłam na łyżce
klarowanego masła. Doprawiłam
morską solą i kilkoma plasterkami
świeżej papryczki peperoni. Na drugiej patelni zrumieniłam kilka
plasterków wędzonego boczku. Trzy duże jaja z podwójnymi żółtkami
rozbiłam na pulchną masę mikserem. Dodałam odrobinę soli,
łyżeczkę świeżego tymianku i oregano.
Na patelni rozgrzałam nieco klarowanego masła, wlałam jajka.
Smażyłam kilka chwil po czym przykryłam pokrywką.
Kiedy spód był rumiany a wierzch powoli zaczął się ścinać, obłożyłam
omlet boczkiem, porem (dwie łyżki zostawiłam do dekoracji)
i kilkoma suszonymi pomidorami. Złożyłam na pół, posypałam tartym serem.
Przykryłam ponownie pokrywką, dosmażyłam.
Omlet ostrożnie zsunęłam na talerz, przybrałam pozostawionym
wcześniej porem i rukolą.
Bardzo smacznie polecam :)

1 komentarz:

  1. Ostatnio objadam się omletami na słodko, ale Twój wytrawny z dodatkiem pora (którego niedawno odkryłam jako świetną alternatywę dla cebuli), boczku i suszonych pomidorów też jest jak najbardziej w moim guście!)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń