sobota, 31 grudnia 2011

Noworoczne trufle dla dorosłych

Ostatni dzień w roku.
Wyjątkowy czas. Tak inny
i odległy od poprzedniego...
Po północy będę częstować
gości rumowymi truflami.
Są doskonałe. Czekoladowe
z wyczuwalną nutką kokosu.
200 g czekolady mlecznej,
łyżkę masła oraz
50 g czekolady gorzkiej
roztopiłam w kąpieli wodnej.
Gdy czekolada rozpuściła się
dodałam 130 g kokosowych wiórków,
200 g pokruszonych herbatników (dwie paczki),
10 łyżek cukru pudru, 3 łyżki gorzkiego kakao i około 130 ml rumu.
Dokładnie wymieszałam wszystkie składniki. Masa powinna mieć
konsystencję taką, by można z niej formować kulki.
Jeśli jest zbyt sucha należy dolać więcej rumu.
Z powstałej masy utoczyłam kulki, wstawiłam do lodówki, by stwardniały.
Część zimnych trufli obtoczyłam w gorzkim kakao a pozostałe
w cukrze pudrze. Przełożyłam do kolorowych papilotek.
Rumowe trufle przechowuję w lodówce.
Bardzo smacznie polecam :)

Moim gościom i sympatykom
życzę wszystkiego co najlepsze.
Dobrego zdrowia, radości
i spełnienia pragnień.
Szampańskiej zabawy :)
Serdecznie pozdrawiam.
Arriva!
:)

6 komentarzy:

  1. Ja tylko napiszę, że jeszcze w starym roku udało mi się ukraść 37 sztuk tych Twoich trufli :)

    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkiego naj, naj, najlepszego życzę w nowym roku i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam małe słodkie kulki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mężczyzna... - smakowały??? :))))

    Pyza - dziękuje i także życzę Tobie wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :)

    Asieko - niech ten rok będzie dla Ciebie wyjątkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowały :) Moja żona była zachwycona smakiem, chociaż trochę zmieniłem ich skład :) Teraz będą częsty gościem na naszym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę :) Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku życzę :)

    OdpowiedzUsuń