środa, 21 marca 2012

Duszona szynka w sosie Amaretto

Od niedawna jestem szczęśliwą
posiadaczką wysokiej jakości
patelni ceramicznej.
Przygotowałam już za jej pomocą
kilka potraw. Jest fantastyczna.
Stabilna, mocna i wyważona.
Nic do niej nie przywiera więc
bez problemu można smażyć
na niej bez tłuszczu. Bardzo łatwo
się myje i cały czas wygląda
jak nowa.
Postanowiłam zaprezentować
dziś duszoną szynkę wieprzową
w pysznym, lśniącym, aksamitnym sosie z Amaretto. Do sporządzenia potrawy
wykorzystałam właśnie ceramiczną patelnię.
400 g wieprzowej szynki, marchew, mała pietruszka, cienki plasterek selera,
sól morska, pieprz ziarnisty, liść laurowy, 2 ziarna ziela angielskiego, gałązka
kolendry, 70 ml likieru Amaretto.
Szynkę umyłam, oczyściłam z niepotrzebnych błon i osuszyłam. Pokroiłam
na cztery porcje. Kawałki mięsa obsmażyłam na patelni nie używając tłuszczu.
Do rumianych plastrów włożyłam marchew, seler, pietruszkę i przyprawy
bez soli. Wlałam szklankę wody, przykryłam, dusiłam na maleńkim ogniu.
Po 30 minutach wsypałam sól i dusiłam dalej do miękkości.
Szynka, warzywa i gama przypraw wytworzyła treściwy, klarowny sos
a właściwie bulion. Przecedziłam go przez gęste sito. Miękkie mięso odłożyłam
na kilka chwil. Wywaru było dosyć dużo dlatego część zachowałam, a szklankę
płynu wlałam z powrotem do patelni. Gotowałam parę minut. Kiedy część
sosu odparowała wlałam Amaretto i trzymałam nadal na ogniu, by alkohol
ulotnił się pozostawiając smak i zapach.
Mięso ponownie włożyłam do patelni z sosem, przykryłam.
Sos otulił porcje szynki niczym mityczna Ambrozja.
Obiad podałam z dużymi śrubami makaronu, przybrałam rukolą i koktajlowymi
pomidorkami. Połączenie smaków oczarowało nas. Rozkoszne, zadziorne,
intrygujące i pełne klasy danie.
Bardzo smacznie polecam :)

2 komentarze:

  1. Ech, pewnie nigdy tak smacznie nie ugotuję jak Ty,
    ale może zdjęcie tej cudownej patelni ceramicznej byś zamieściła.
    Chociaż patelnię sobie kupię :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasna, z pewnością gotujesz przepysznie :)
    Zdjęcie... początkowo chciałam wkleić, ale nie będę
    robić bezpośredniej reklamy za friko :P
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń