sobota, 18 września 2010

Gotowana wołowina w sosie koperkowym

Delikatne mięso gotowane
w rosole, można wykorzystać
na wiele sposobów.
Niekiedy podaję w sosie
z kaszą lub ryżem,
innym razem mielę lub siekam
a potem przyrządzam farsz
do pierogów, krokietów
czy pasztecików.
Czasem dokładam warzywa, jajka
i zalewam galaretą, albo też
kroję w cienkie plasterki
i serwuję na kanapkach.
Tym razem gotowaną pręgę podałam w aksamitnym koperkowym sosie
z ziemniaczanym piure, surówką z kiszonej kapusty
i ogórkami małosolnymi.

Mięso pokroiłam w poprzek włókien
na równe porcje.
Rozpuściłam na patelni
dwie łyżki masła,
dodałam dwie łyżki mąki,
chwilę smażyłam.
Zasmażkę rozprowadziłam rosołem.
Nie musiałam doprawiać sosu,
gdyż wywar był treściwy
i wystarczająco smaczny.
Pęczek koperku drobno posiekałam,
dodałam do sosu.
Na koniec włożyłam kawałki mięsa.
Kiszoną kapustę posiekałam,
dodałam duże winne jabłko pokrojone w kostkę,
jedną posiekaną czerwoną cebulę, biały pieprz i szczyptę kminku.
Schłodziłam.
Ziemniaki ugotowałam, odcedziłam i odparowałam.
Dodałam łyżkę masła i łyżkę gęstej, kwaśnej śmietany 18%
Za pomocą tłuczka rozgniotłam na piure.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz