piątek, 17 września 2010

Bigos z pieczarkami

Po smakowych uniesieniach
związanych z delektowaniem się
bigosem z pomidorami,
postanowiłam przyrządzić
kiszoną kapustę
w nieco innej formie.
W tym celu dwa kilo
kapusty włożyłam do
garnka, który błyskawicznie
znalazł się na kuchence ;)
Dodałam szklankę rosołu wołowego,
dwie łyżki oliwy i szczyptę kminku.
Gotowałam około półtorej godziny.
30 dag małych pieczarek oczyściłam, pokroiłam na cztery części,
odparowałam na patelni i połączyłam z kapustą.
Następnie dorzuciłam 20-25 sztuk suszonych śliwek, podlałam szklanką
czerwonego, wytrawnego wina.
W moździerzu utłukłam po łyżeczce: rozmarynu, kopru włoskiego, gorczycy,
kminku, cukru kryształu, ziarna kolendry, kurkumy, papryki czerwonej słodkiej,
morskiej soli i trzy jagody jałowca. Mieszankę przypraw dodałam do kapusty
i gotowałam kolejną godzinę na małym ogniu.
Przed podaniem włożyłam do bigosu pokrojone ukośnie frankfurterki.
Rozkosz smaku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz