poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Kotleciki mielone w kokosowej panierce

Maleńkie rumiane kotleciki
o kokosowym posmaku
wspaniale czują się
w towarzystwie koktajlowych
pomidorków i cząstek pomarańczy.
Wylegują się na dywanie
z młodego szpinaku i zachęcają
do skosztowania.
Pyszne połączenie, wspaniała
przekąska na coraz cieplejsze,
kwietniowe dni.
Kawałek wołowej pręgi i kawałek
wieprzowej łopatki zmieliłam. Łącznie około 40 dag mięsa.
Dodałam jajko i dwa żółtka, 3 łyżki startego parmezanu, 2 łyżki posiekanej
natki pietruszki, szczyptę soli, pieprz i łagodną paprykę do smaku,
2 łyżki białego wermutu i czubatą łyżkę kokosowych wiórków.
Wymieszałam dokładnie. Uformowałam małe, okrągłe kotleciki.
Obtoczyłam je w bułce tartej wymieszanej z wiórkami kokosowymi.
Usmażyłam na rumiano na rozgrzanym oleju.
Przełożyłam na papierowe ręczniczki.
Na talerzu rozłożyłam listki młodego szpinaku. Ułożyłam na nich
koktajlowe pomidorki, pomarańczę pokrojoną w trójkąty
i kokosowe kotleciki. Skropiłam oliwą.
Apetycznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz