piątek, 20 maja 2011

Aksamitny chłodnik owocowy

Wiosna pieści słońcem,
coraz bardziej upalną aurą
i pięknem roślinności.
Postanowiłam przygotować
lekki, a jednocześnie sycący
posiłek w formie chłodnika.
Podobne danie prezentowałam
kilka miesięcy temu,
gdy było zimno, śnieżnie
i wietrznie. Zachęcam
do odrobiny wspomnień tutaj.
Moja dzisiejsza potrawa jest lżejsza
i zdecydowanie mniej kaloryczna.
Potrzebne składniki to: awokado, grapefruit, 2 banany, 15-20 truskawek,
naturalny jogurt i mleczko kokosowe.
Cytrusa obrałam ze skóry i błon, podzieliłam na cząstki.
Awokado przekroiłam na pół, wyjęłam pestkę a miąższ bez skóry
pokroiłam w kostkę.
Truskawki umyłam, pozbawiłam szypułek, pokroiłam na ćwiartki.
Banany obrałam, usunęłam końcówki i pokroiłam w plastry.
Wszystkie składniki połączyłam. Dodałam 120 ml odtłuszczonego
jogurtu, 3 łyżki syropu z agawy i 350 ml mleczka kokosowego.
Doprawiłam dwiema szczyptami kardamonu.
Wstawiłam do lodówki na godzinę.
Chłodnik jest tak pyszny, że nie można mu się oprzeć.
Bardzo smacznie, ciepło i wiosennie polecam :)

2 komentarze:

  1. fajny pomysł na deser, sezon owocowy się zbliża, więc takie smakołyki będą gościć w kuchniach coraz częściej :)

    OdpowiedzUsuń