niedziela, 20 lutego 2011

Egzotyczna przystawka-chłodnik

Trudno sklasyfikować to danie.
Jest to zarazem sałatka owocowa,
orzeźwiający chłodnik i przystawka.
To aksamitna, lekka, delikatna
i nieco wyrafinowana w smaku
potrawa.
Jednego grapefruita obrałam
ze skóry i błon, podzieliłam
na cząstki. Pół awokado i pół
żółtego melona obrałam,
pokroiłam w niedużą kostkę.
Jednego banana pokroiłam
w cienkie plasterki.
W miseczce wymieszałam małą puszkę 160 ml mleczka kokosowego,
120 ml naturalnego jogurtu i dwie łyżeczki cukru pudru.
Sosem zalałam owoce. Odstawiłam na pół godziny, by smaki się połączyły.

Przystawkę przełożyłam
do kokosowych skorupek.
Udekorowałam pokrojonymi
ozdobnie: awokado, melonem
i grapefruitem.
Przybrałam listkiem melisy.
Danie można też podać
w filiżankach lub miseczkach.
Zamiast proponowanych przeze mnie
składników, można wykorzystać
owoce sezonowe: truskawki, maliny,
poziomki, porzeczki i inne.
Latem można dorzucić kostki lodu,
albo podać w schłodzonych połówkach jabłek, gruszek czy brzoskwiń.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz