piątek, 3 czerwca 2011

Focaccia z ziemniakami, rodzynkami i suszonymi pomidorami

Niezwykle pożywna, syta
i pełna aromatów.
Przepis otrzymałam od Luciano,
mojego sycylijskiego kolegi.
0,5 kg przesianej mąki pszennej,
12 g drożdży, szklanka ciepłego
mleka, 50 ml ciepłej wody,
1 łyżeczka cukru, 1 łyżka soli,
60 ml oliwy
Drożdże wymieszałam z cukrem,
zalałam wodą i mlekiem,
odstawiłam na 10 minut po czym
wlałam do mąki z solą i oliwą.
Zaczęłam wyrabiać. Najpierw powoli i delikatnie
a kiedy składniki ciasta połączyły się ugniatałam energicznie
około 5 minut. Uformowałam kulę, włożyłam do miski wysmarowanej
oliwą, przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia.
W międzyczasie przygotowałam nadzienie.
Kilka młodych ugotowanych ziemniaków pokroiłam w kosteczkę.
Posypałam pieprzem, oregano i odrobiną soli.
Suszone pomidory pokroiłam w cienkie paski.

Wyrośnięte ciasto podzieliłam
na dwie nierówne części.
Większą ilość rozwałkowałam
nadając okrągły kształt. Położyłam
na blaszkę wysmarowaną oliwą
i wysypaną mąką kukurydzianą.
Palcami zamoczonymi w oliwie
ugniotłam ciasto a następnie
ponakłuwałam je widelcem.
Obłożyłam ziemniakami,
suszonymi pomidorami
i rodzynkami sułtańskimi.
Drugą, mniejszą część ciasta
rozwałkowałam cienko i przykryłam farsz. Palcami zlepiłam brzegi,
posmarowałam oliwą, zrobiłam kilka dziurek patyczkiem do szaszłyków.
Wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 190°, piekłam 35 minut.
Przed podaniem przybrałam liśćmi sałaty, cząstkami suszonych pomidorów,
rodzynkami i listkami rukoli.
Bardzo smacznie polecam :)
Buon Appetito!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz