czwartek, 17 maja 2012

Camembert z miodem i orzechami

Kolejna odsłona królewskiego
sera camembert. Prażone orzechy
laskowe otulone miodem tworzą
pełną aromatu kompozycję.
Są ozdobą i rozkosznym akcentem
podkreślającym smak dojrzałego krążka.
Ser camembert (po jednej sztuce 
na osobę), orzechy laskowe, miód,
kilka listków melisy lub mięty. Ilość 
poszczególnych składników dowolna. 
Ser położyłam na blaszce do pieczenia,
wstawiłam do piekarnika rozgrzanego
do 180°C na 5 minut. W tym czasie
na suchej patelni zaczęłam prażyć orzechy laskowe. Kiedy zaczęły się lekko rumienić
i pachnieć intensywnie, zalałam je miodem zdejmując patelnię z gazu.
Camembert wyjęłam z piekarnika, ostrożnie przełożyłam na podgrzane talerze starając się
nie uszkodzić pleśniowej powłoczki. Przybrałam miodowymi orzechami i listkami świeżej melisy.
Bardzo smacznie polecam :)

18 komentarzy:

  1. Wygląda po prostu obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super danie, uwielbiam to. tego typu sery pasuja wysmienicie do orzechow i slodkiego

    OdpowiedzUsuń
  3. Z miodem i orzechami ??
    Muszę spróbować.
    Bardzo lubię camembert ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam :) Płynne wnętrze sera i gorąca glazura...
      :)

      Usuń
  4. Cudownie, aż się rozmarzyłam! Pyszna propozycja podania camemberta;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostało coś jeszcze??? hmm zrobiłam się głodna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama chciałabym dokładkę a talerze wyczyszczone na błysk ;))

      Usuń
  6. Cudownie wygląda, super pomysł na podanie, gościom oczy zrobiłby się Wielkie:) Chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Dla gości nadaje się idealnie, fajnie jest tak smacznie
      kogoś zaskoczyć :)

      Usuń
  7. Fantastyczne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne połączenie. Jadłam jakiś czas temu coś podobnego, tylko z orzechami włoskimi i bardzo mi smakowało. Z orzechami włoskimi też na pewno pyszne, a może nawet pyszniejsze - osobiście bardziej je lubię od włoskich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się właśnie, jakie wybrać: włoskie, czy laskowe.
      Następnym razem spróbuję z włoskimi, choć najbardziej
      marzy mi się ten ser z orzechami brazylijskimi lub makadamia :)

      Usuń
  9. Cudo po prostu! Jak tu smacznie u Ciebie! Zostaję z wielkim apetytem:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo mi miło Ciebie gościć :)
      Pozdrawiam i zapraszam :)

      Usuń