wtorek, 31 lipca 2012

Bómbómki - krówki z Kociewia

Bómbómki, niezwykle pyszne
cukierki prezentowałam już kilka
razy. Do złudzenia przypominają
krówki. Są bardzo słodkie i pięknie
pachną. Składają się z trzech składników
i choć proces ich gotowania trwa blisko
godzinę, warto się poświęcić.
2 szklanki cukru, łyżka masła,
szklanka słodkiej śmietanki 18%. 
W garnku roztopiłam masło, wsypałam cukier, wymieszałam drewnianą łyżką i od razu
wlałam śmietanę, by nie doprowadzić
do zbrązowienia cukru.
Gotowałam na średnim ogniu ponad 45 minut cały czas mieszając. Masa nieustannie
wrzała i stopniowo gęstniała przybierając konsystencję gumy.
Silikonowe foremki w kształcie truskawek posmarowałam olejem, wypełniłam gorącymi
cukierkami, odstawiłam do wystygnięcia.
Bardzo smacznie polecam :)

Zachęcam też do zobaczenia:
Bómbómki z dekla kruche
Bómbómki z dekla z makiem 
oraz Kociewskie bómbómki z dekla




22 komentarze:

  1. oj, dzieciaki pewnie zwarjowały ze szczęścia :)

    Pozdraawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dzieciaki i dorośli :)))
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Przepis niezwykle mnie zaintrygował. Wydrukowałam go sobie i będę pracować nad nim w sobotę. Ale mam pytanie, czy masa jest na tyle gorąca, że można ją wlewać tylko do silikonowych form? Mam plastikowe foremki po czekoladkach. Nadadzą się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plastikowe nie mają szans, stopią się.
      Cukierki można też wylać do płaskiej, blaszanej formy.
      Naczynie trzeba wysmarować tłuszczem i gorącą masę przelać.
      Ani, wpisz w wyszukiwarce mojego bloga "Bómbómki" -
      znajdziesz podobne przepisy (smakowe i inne kształty)
      z dokładniejszym wytłumaczeniem :)

      Usuń
  3. Właśnie wydrukowałam sobie przepis :) Ale mam pytanie, czy mogę użyć plastikowych foremek po czekoladkach?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają apetycznie, a mnie ząb boli.:-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne zdjęcie , a krówki na pewno są smaczne.
    Bardzo prosty przepis...

    OdpowiedzUsuń
  6. Przejrzałam przepisy. Tak cudownie proste :) A w ogóle skąd taka niesamowita nazwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia skąd wzięła się nazwa - chyba z gwary,
      tak sądzę.
      Ten przepis jest bardzo stary, tego jestem pewna :)

      Usuń
  7. pe.es a co to znaczy słodka śmietana 18%? Muszę się prosić o podanie firmy... Bo zupełnie nie znam się na śmietanach. A do prawdziwej dostępu nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana w kartoniku - ja najczęściej kupuję
      firmy "Łaciata".
      Ze śmietany 12% i 30% też wyjdą :)

      Usuń
  8. Świetny przepis! Tylko stanie przy garnku i mieszanie 45 minut mnie przeraża ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to nieco uciążliwe, szczególnie w upalne dni,
      ale... coś za coś :)

      Usuń
  9. Wow, jakie super! Trzeba by pokombinować i zrobić takie ze śmietaną owsianą, ciekawe czy by wyszły? Zajrzę tu jeszcze za tymi słodkościami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z owsianą śmietaną?
      Pewnie by wyszły, sama jestem ciekawa :)

      Usuń
  10. Ale fajowskie! Mojej córci bardzo się spodobały, więc w niedalekiej przyszłości pewnie czeka nie stanie przy garze i mieszanie:)
    Pozdrawiam słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, bardzo się cieszę :)
      mam nadzieję, że bómbómki spodobają się
      i córci i mamie i całej rodzinie :))))
      Serdecznie Was pozdrawiam :)

      Usuń
  11. I to są cukierki! A nie te pełne konserwantów wyroby cukierkopodobne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne! Rewelacyjny pomysł!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń