wtorek, 7 czerwca 2011

Gofry z truskawkami, lodami i bitą śmietaną

Pyszny, sycący deser.
Zachwyci zarówno dzieci
jak i dorosłych. Kojarzy się
z latem, odpoczynkiem
i beztroskim czasem.
Te delicje przypominają mi
rodzinny dom. Mieliśmy
gofrownicę w kształcie serca
i takie serduszkowe gofry
z apetytem zajadaliśmy.
Wystarczyło posypać cukrem
pudrem, albo polać miodem
by poczuć się jak w raju :)
150 g masła, 200 ml mleka, 200 g mąki, 140 g cukru, 4 jaja,
pół łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli.
Masło roztopiłam i wystudziłam. Mąkę przesiałam, dodałam
proszek do pieczenia i mleko - zmiksowałam.
Cały czas miksując dodawałam cukier i jaja.
Na końcu wlałam masło, wsypałam sól, miksowałam jeszcze kilka sekund.
Ciasto odstawiłam na 20 minut, by odpoczęło.
Gofrownicę rozgrzałam, posmarowałam bardzo cienką warstwą oleju.
Usmażyłam gofry. Gdy ostygły ułożyłam na każdym truskawki,
położyłam gałkę lodów bakaliowych, przybrałam ubitą na sztywno
śmietaną kremówką. Posypałam cukrem pudrem, ozdobiłam listkami mięty.
Bardzo słodko i smacznie polecam :)

2 komentarze: