poniedziałek, 19 grudnia 2011

Las świątecznych choinek

Kolejna odmiana pierniczków
o aromacie korzenno - rumowym.
Za sprawą imbiru są lekko
pikantne. Ciasto jest elastyczne
i bardzo dobrze się wałkuje.
Przepis pochodzi z opakowania
przyprawy korzennej, zawiera też
kilka moich drobnych modyfikacji.
Składniki:
310 g przesianej mąki pszennej,
200 g zimnego masła,
100 g cukru pudru, 2 żółtka,
opakowanie przyprawy korzennej
do ciasteczek, łyżeczka cynamonu, łyżeczka imbiru, łyżeczka aromatu rumowego i 4 łyżki miodu.
Wszystkie składniki położyłam na stolnicy i posiekałam nożem.
Następnie szybko zagniotłam ciasto, uformowałam kulę i wstawiłam
do lodówki na dwie godziny.
Wałkowałam partiami na grubość około 4-5 milimetrów.
Wykrawałam foremkami choinki i podstawy do nich. Układałam na blaszce
wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekłam w temperaturze 170°C przez 8-10 minut.
Po wystygnięciu przełożyłam do metalowego pojemnika.
Kilka choinek udekorowałam na próbę. Powstał słodki, apetyczny lasek :)
Bardzo smacznie polecam :)

1 komentarz: