sobota, 18 lutego 2012

Delikatny rosół z zielonym groszkiem i makaronem ryżowym

Dawno nie było mnie
w wirtualnym świecie.
Awaria komputera była
tak poważna, że musieliśmy
pożegnać się z poprzednim
sprzętem i zakupić nowy.
Teraz wszystko działa idealnie :)
Kilka dni temu przygotowałam
bardzo delikatny rosołek
z zielonym groszkiem, marchewką
i ryżowym makaronem. Podstawą
wywaru była cielęcina i chuda
szynka wieprzowa.
300 g cielęciny, 300 g szynki wieprzowej, 2 marchewki, mała pietruszka,
cebula, plaster selera, 2 liście laurowe, 3 ziarna ziela angielskiego, szczypta
pieprzu ziarnistego, sól morska.
Ponadto: szklanka mrożonego groszku i makaron ryżowy.
Mięso umyłam, zalałam zimną wodą, zagotowałam i od razu zmniejszyłam
płomień do minimum. Po 20 minutach gotowania dodałam jarzyny i przyprawy.
Na ledwie "pykającym" ogniu gotowałam rosół około 3 godzin.
Warzywa i mięso wyjęłam, wywar przecedziłam. Makaron przygotowałam
według instrukcji na opakowaniu.
Marchewkę pokroiłam w kostkę, włożyłam do gorącego rosołu wraz
z mrożonym groszkiem. Gotowałam jeszcze około 4 minut.
Do talerzy nałożyłam makaron, zalałam treściwym płynem, włożyłam
też po dwa kawałki mięsa. Posypałam natką pietruszki.
Bardzo smacznie polecam :)

1 komentarz: