poniedziałek, 26 marca 2012

Jasny chleb piwny z wędzonym boczkiem

Niebawem rozpocznie się
bardzo lubiany przez większość
osób sezon na grilla.
Będziemy rozkoszować się
karkówką, boczkiem, kaszanką,
grzybami, ziemniakami i wszelkimi
innymi warzywami, które
nadają się do grillowania.
Niezastąpione będzie też świeże,
pyszne, najlepiej domowe
pieczywo. Chleb, który prezentuję
odkryliśmy w ubiegłym roku.
Wspaniale pasuje do potraw
kosztowanych na świeżym powietrzu. Jest aromatyczny, puszysty, wypełniony
kawałkami wędzonego boczku. Do jego wykonania zamiast wody używa się
jasnego, pełnego piwa. Można je wcześniej odgazować - czyli otworzyć butelkę
lub puszkę kilka godzin przed pieczeniem, jednak ja nigdy tego nie robię.
Chlebek fantastycznie komponuje się też z domowym smalcem
i kiszonymi ogórkami.
500 g mąki pszennej, 160 g wędzonego boczku, 300 ml jasnego piwa,
10 g masła, 2 płaskie łyżeczki drożdży, łyżka cukru, łyżeczka soli.
(Zamiast mąki pszennej można użyć mąki pszennej razowej).
Boczek pokroiłam w cienkie słupki, zasmażyłam na patelni.
Do formy do pieczenia wlałam piwo oraz stopione i wystudzone masło.
Wsypałam sól i cukier następnie mąkę i drożdże. Kiedy automat
zasygnalizował dołożenie pozostałych składników dodałam boczek.
Waga: około 750 g chleba.
Program: chleb zwykły lub z pełnego przemiału/razowy.
Bardzo smacznie, słonecznie polecam.

2 komentarze:

  1. Ja dziś nastawiłam zaczyn piwny i jutro będę piekła właśnie piwny chlebek .Ale ten twój to musi smakować z takimi dodatkami :)Muszę upiec koniecznie bo wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę polecam, jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń