sobota, 19 maja 2012

Złociste bakłażany w śródziemnomorskim sosie

Oberżyna, gruszka miłości, krzewiaste
jajko - to inne nazwy pysznego fioletowego
warzywa z rodziny psiankowatych.
W niektórych społecznościach bakłażan
uważany jest za afrodyzjak.
Przepis pochodzi z włoskiego programu
telewizji śniadaniowej "Uno mattina".
Duży bakłażan, sól, biały pieprz, mąka
do obtaczania, olej do smażenia.
Sos: chlust oliwy, cebula, 2 ząbki czosnku, 
200 g pomidorów z puszki, 100 ml białego 
wytrawnego wina, 2 garści siekanych ziół: 
oregano, bazylia, kolendra, pietruszka, 
szczypta cukru, sok z połowy pomarańczy, odrobina soli, jajko ugotowane na twardo, mała papryczka peperoni.
Bakłażana umyłam, pokroiłam w plastry o grubości około 1 centymetra. Posypałam solą,
odstawiłam na 15 minut. Następnie opłukałam, osuszyłam i obtoczyłam w mące wymieszanej
z pieprzem. Usmażyłam na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Po wyjęciu z patelni układałam
na papierowych ręcznikach, by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Cebulę posiekałam drobno, zeszkliłam na oliwie. Dodałam zmiażdżony czosnek i pomidory
z puszki. Wlałam wino i sok z pomarańczy, doprawiłam solą, papryczką peperoni i cukrem.
Dusiłam 15 minut po czym wsypałam zioła, wymieszałam, przykryłam, odstawiłam na kilka
chwil, by smaki się przegryzły.
Jajko ugotowałam na twardo, obrałam, pokroiłam w drobną kostkę.
Na półmiskach ułożyłam plastry bakłażana, polałam sosem, posypałam jajkiem.
Potrawa doskonale komponuje się z ryżem lub z pieczywem czosnkowym.
Bardzo smacznie polecam.
Buon Appetito :)


6 komentarzy:

  1. ślicznie to wszystko razem wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ostatnio urządziłam w markecie
    medytacje nad bakłażanem
    i nie kupiłam :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa ;)
      Następnym razem bakłażany będą się do Ciebie
      uśmiechać bardziej zachęcająco :)

      Usuń
  3. dawno bakłażana nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bakłażan na bogato!! :D
    U mnie biedak, nigdy nie jest traktowany tak po królewsku. Nawet dla " parmigiana" kończy swój żywot tylko na patelni grillowej :)

    Pozdrawiamy Tapedna

    OdpowiedzUsuń