poniedziałek, 19 listopada 2012

Żeberka z morelami i surówka z brukselki

Duszone żeberka w aksamitnym
sosie z morelami, fantastycznie
komponują się z jęczmienną kaszą.
Podane z surówką, której podstawą
jest surowa brukselka, tworzą pyszny
poniedziałkowy obiad :)
700 g wieprzowych żeberek, 
12-15 suszonych moreli, liść laurowy, 
3 ziarna ziela angielskiego, kilka ziaren 
kolorowego pieprzu, sól kamienna, 
jedna marchew, mała pietruszka, 
cebula, 60 ml słodkiej śmietanki 18%. 
Mięso dokładnie umyłam, osuszyłam
i pokroiłam na równe porcje. Obsmażyłam na rumiano, na rozgrzanym oleju.
Przełożyłam do głębokiej patelni, zalałam niewielką ilością wody, dodałam jarzyny
i przyprawy oprócz soli. Dusiłam na maleńkim ogniu do miękkości. Po około dwóch godzinach
usunęłam marchewkę, pietruszkę i cebulę a powstały wywar przecedziłam. Doprawiłam solą,
włożyłam morele, dusiłam około 10 minut. Wlałam śmietankę, wymieszałam, zdjęłam z ognia.
Surówka: 200-220 g świeżej brukselki, duże winne jabłko, cebula, 4 śliwki, marchewka, 
sok z połowy cytryny, łyżeczka chrzanu, 2-3 łyżki naturalnego jogurtu, sól, biały pieprz. 
Brukselkę oczyściłam z wierzchnich liści, opłukałam i starłam na największych oczkach tarki.
Marchewkę obrałam i starłam tak samo, jak brukselkę. Jabłko ze skórą pokroiłam w kostkę,
cebulę drobno posiekałam, śliwki pokroiłam w półksiężyce. Wszystkie składniki włożyłam
do miski, doprawiłam solą, białym pieprzem, sokiem z cytryny i chrzanem. Na końcu dodałam
jogurt, wymieszałam. Odstawiłam na 30 minut, by smaki się połączyły.
Bardzo smacznie polecam :)

6 komentarzy:

  1. Żeberka lubię bardzo, kaszę lubię bardzo,
    za brukselką nie przepadam...
    Ale w Twoim wykonaniu zjadłabym z przyjemnością :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idę po kanapkę, bo pomimo kolacji normalnie znowu jestem głodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam czasami :)
      Napatrzę się na smakołyki
      i od razu robię się głodna :))

      Usuń
  3. Ja mam taka ochotę na żeberka, że niesamowite, a teraz jeszcze większą!

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmm, żebereczka są pyszne :)
      Mięciutkie i soczyste, ach!

      Pozdrawiam Was serdecznie :)

      Usuń