czwartek, 21 lutego 2013

Czerwona kapusta po polsku

Bardzo lubimy zasmażaną kapustę
zarówno białą jak i czerwoną.
Wspaniale komponuje się mięsem 
tworząc prawdziwy, domowy, polski
obiad. Dziś radośnie zapraszam na
kolorową dobroć. Przepis wygrzebałam
w jednym z moich pierwszych zeszytów
kulinarnych. Sporządzam ją od czasu
do czasu i zawsze wszystkim smakuje.
Mała główka czerwonej kapusty, 
kieliszek czerwonego półwytrawnego
wina, 15 dag rodzynek sułtańskich 
(niekiedy używam śliwek), 4 goździki, 4 jagody jałowca, 1 cytryna, 2 łyżki miodu, sól, pieprz. 
Kapustę umyłam, oberwałam wierzchnie liście i poszatkowałam. W głębokiej patelni rozgrzałam
odrobinę oleju, włożyłam kapustę, zalałam winem. Dodałam rodzynki, goździki, jałowiec,
świeżo utłuczony pieprz i sól. Gotowałam pod przykryciem około 30 minut na małym ogniu.
Cytrynę obrałam ze skórki, pokroiłam w kostkę i wraz z miodem włożyłam do kapusty.
Ogrzewałam jeszcze kilka minut po czym wyłowiłam jałowiec i goździki. Tak przygotowaną
kapustę można jeszcze zaciągnąć zasmażką, ja jednak tego nie praktykuję.
Aromatyczną kapustę podałam z duszoną szynką w delikatnym sosie pietruszkowym.
600 g szynki wieprzowej, marchewka, pietruszka, cebula, 2 ziarna ziela angielskiego, liść laurowy, 
sól, pieprz, chlust oleju, 3 łyżki posiekanej natki pietruszki. 
Mięso opłukałam, osuszyłam i pokroiłam w plastry. Krótko obsmażyłam na rozgrzanym oleju,
zalałam wodą. Włożyłam obraną i umytą marchewkę, pietruszkę i cebulę. Dodałam liść laurowy,
ziele angielskie i pieprz ziarnisty. Dusiłam na maleńkim ogniu do miękkości. W połowie gotowania wsypałam sól. Miękkie mięso wyjęłam, powstały wywar przecedziłam. Zagęściłam odrobiną mąki
ziemniaczanej, wsypałam natkę pietruszki, doprawiłam jeszcze odrobiną soli i pieprzem.
Potrawę ułożyłam na podgrzanych talerzach, przybrałam pestkami granatu i sałatą ozdobną.
Bardzo smacznie polecam :)

2 komentarze:

  1. Pycha , taki obiadek to dla mnie :-)
    Musze koniecznie zrobić taką kapustę.
    Bardzo prosty i smaczny przepis podałaś,
    ale jednocześnie ciekawy, z miodem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miodem :)))
      Uwielbiam tę kapustę,
      smakuje na ciepło i na zimno :)))

      Usuń