niedziela, 10 marca 2013

Zupa z soczewicą i jajkiem

Powszednia zupa pełna jarzyn
z dodatkiem pomidorów, ziołowych
przypraw, soczewicy i jajka.
Jest pyszna, zdrowa i lekka. Pięknie
pachnie, a gdy doda się do niej łyżkę
sera gorgonzola lub taleggio, jej smak
staje się wyszukany i świąteczny.
Ser kładę na dno mocno podgrzanych
talerzy i dopiero wtedy wlewam zupę.
Taki posiłek z niespodzianką zachwycił
już niejednego naszego gościa :)
1000 ml dobrego wywaru warzywnego 
lub mięsnego, duża marchew, pietruszka, 
kawałek selera, puszka pomidorów 
krojonych, 120 g czerwonej soczewicy, nieduże jabłko, suszone zioła: bazylia, oregano, hyzop,
tymianek i pokrzywa, pieprz, sól kamienna do smaku, 4-6 jaj, łyżka klarowanego masła.
Marchewkę, pietruszkę i seler obrałam, opłukałam i starłam na największych oczkach tarki.
Zasmażyłam na maśle po czym włożyłam do wrzącego bulionu mięsnego (miałam rosół
z wiejskiej kury i wołowiny). Dodałam dokładnie wypłukaną soczewicę oraz obrane i starte
na średnich oczkach tarki jabłko. Gotowałam na maleńkim ogniu przez 20 minut. Pod koniec
dołączyłam pomidory. Doprawiłam ziołowymi przyprawami i zdjęłam z gazu. Jajka ugotowałam
na twardo. Zupę rozlałam do podgrzanych talerzy, przybrałam cząstkami jajek i natką pietruszki,
skropiłam olejem lnianym. Ser gorgonzola lub taleggio serwuję na wyraźne życzenie - nie wszyscy
lubią, dlatego nie dodaję na siłę do każdej porcji.
Bardzo smacznie polecam :)

8 komentarzy:

  1. dawno nie jadłam tak pysznie zapowiadającej się zupki :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam soczewicy,
    ciekawe jak smakuje :-)
    Pysznie brzmi ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jem soczewicę od niedawna
      i bardzo mi smakuje :)

      Usuń
  3. Tu w Niemczech zupa z soczewicą jest bardzo popularna, jednak ma się nijak do Twojej - delikatnej, nie zakwaszanej octem i pełnej warzyw. Oj mogliby się Niemcy od Psotki uczyć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie zupy z soczewicy, a Twoja, tak pięknie podana, zachęca niesamowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle mnie mile zaskakujesz różnorodnością składników i potraw. Muszę konicznie chociaż część z nich spróbowac zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń