sobota, 6 kwietnia 2013

Schabowe roladki z warzywami w sosie grzybowym

Roladki są uniwersalnym daniem. Można podać je na obiad w towarzystwie kaszy,
ziemniaków, ryżu lub bukietu jarzyn. Można też, gdy wystygną, pokroić w plastry
i zalać galaretą, można ułożyć na półmisku by serwować na przystawkę czy przekąskę.
W zależności od wybranych dodatków powstaje barwna kompozycja, która tworzy
piękną dekorację uroczystego i codziennego stołu. Mnie najbardziej smakują z kaszą
jęczmienną koniecznie z podwójnym dodatkiem jarzyn i kiszonym ogórkiem.


 Roladki:
• 700 g wieprzowego schabu bez kości,
• 2 marchewki,
• jedna cukinia,
• 2 czerwone cebule,
• pół czerwonej papryki,
• 150 g słoniny wędzonej (bardzo cienkie plasterki),
• 4 łyżki musztardy miodowej,
• sól i pieprz ziołowy.

 Sos:
 • 2 szklanki mięsnego bulionu,
• 250 g brązowych pieczarek,
• 3-4 łyżki słodkiej śmietanki 12%,
• 5-6 rodzynek sułtańskich,
• tymianek,
• sok z jednej pomarańczy.

Mięso umyłam, dokładnie osuszyłam, pokroiłam w równe plastry, rozbiłam tłuczkiem.
Oprószyłam solą i ziołowym pieprzem. Marchewkę i cukinię za pomocą obieraczki
do jarzyn pokroiłam w podłużne plastry, paprykę w paski a cebulę w piórka.
Porcje schabu posmarowałam warstwą musztardy, obłożyłam słoniną, marchewką,
cukinią, papryką i cebulą. Ciasno zwinęłam, spięłam wykałaczkami (można też
obwiązać sznurkiem). Obsmażyłam na odrobinie oleju w głębokiej patelni ze wszystkich
stron. Wlałam mięsny wywar, przykryłam, dusiłam na małym gazie około 20 minut.
W międzyczasie oczyściłam, pokroiłam i zasmażyłam pieczarki a następnie włożyłam je
do naczynia z roladkami. Dodałam sok z pomarańczy i rodzynki, dusiłam jeszcze
kilkanaście minut, aż sos nieco odparował. Zdjęłam z ognia, wlałam śmietankę, doprawiłam
suszonym tymiankiem. Podałam z kaszą jaglaną, kiszonymi ogórkami i dużą ilością zieleniny.
Bardzo smacznie polecam :)

3 komentarze:

  1. Ależ pysznie wyglądają, a bardzo lubię roladki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak szybko się skończyły... ;)

      Usuń
  2. Roladki idealne jako przekąska :) pomysł na obiad z tego też by mógł być :) uwielbiam połączenie schabu cukinii i sosu pieczarkowego, po prostu genialne w swej prostocie :)

    OdpowiedzUsuń