piątek, 5 kwietnia 2013

Kapuśniak z papryką i białą kiełbasą

W ostatnim czasie niemal każdego dnia mam ogromną ochotę na kwaskowate zupy.
Na szczęście lubimy je oboje więc nie ma problemu gdy tak często pojawiają się
na stole. Dziś przygotowałam kapuśniak z ziemniakami, papryką i białą kiełbasą.
Potrawa była tak dobra, że z apetytem zjedliśmy ją też na kolację i trochę nam mało ;)


• 1200 ml wywaru mięsnego (u mnie wołowo-drobiowy),
• 300 g kiszonej kapusty,
• marchewka,
• pietruszka,
• duża cebula lub dwie mniejsze, 
• 4 białe kiełbasy,
• 6-8 rodzynek sułtańskich,
• 4-5 ziemniaków,
• kminek,
• pieprz i sól,
• majeranek,
• rozmaryn,
• tymianek,
• 1 ząbek czosnku,
• chlust oleju.

Ziemniaki obrałam, umyłam i pokroiłam w kostkę. Włożyłam do wrzącego wywaru.
Dodałam startą na największych oczkach tarki marchewkę z pietruszką. Kiedy jarzyny
zrobiły się miękkie dodałam kiszoną kapustę, paprykę pokrojoną w małą kostkę oraz
podsmażoną na oleju cebulę pokrojoną w piórka. Wsypałam kminek, gotowałam około
40 minut na minimalnym gazie. Włożyłam rodzynki i białą kiełbasę. Po kilkunastu minutach
białą wyjęłam i odłożyłam do lekkiego wystygnięcia a następnie pokroiłam w kawałki
i dodałam z powrotem do zupy. Kapuśniak doprawiłam świeżo utłuczonym pieprzem,
rozmarynem, majerankiem, tymiankiem i czosnkiem roztartym z odrobiną soli.
Bardzo smacznie polecam :)

8 komentarzy:

  1. Za mną tez chodzi kiszona kapusta. Pięknie prezentujesz swoje dania Aldi, ta zupa aż woła z miseczki by jej skosztować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, dziękuję za odwiedziny i miłe słowa,
      życzę pogodnego dnia :)

      Usuń
  2. Mniam, wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetycznie wygląda i pewnie tak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz, nie widziałam nigdy tak podrasowanego kapusniaczku!
    podoba mi się, oj i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko, to była czysta improwizacja :)
      ale wyszedł faktycznie pyszny.
      Pozdrawiam słonecznie :)

      Usuń