poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Kruche babeczki z owocami

Słodycz malin i jagód,
aksamitny krem i krucha babeczka.
Rozkosz w sam raz
na deszczowe popołudnie.
Przygotowanie łakoci
jest banalnie proste.
Ciasto można zagnieść
dzień lub dwa wcześniej
i przechowywać w lodówce.
35 dag mąki, 20 dag masła,
jedno duże jajko, pół szklanki cukru,
dwie łyżki śmietany 18%,
dwie łyżki cukru pudru,
łyżeczka proszku do pieczenia.

Masło posiekałam z mąką, cukrem, cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia.
Dodałam jajko oraz śmietanę, zagniotłam kruche ciasto.
Włożyłam je do woreczka foliowego, schowałam do lodówki.
Foremki do babeczek wykleiłam cienko ciastem.
Piekłam w piekarniku rozgrzanym do temperatury 165% przez 10 minut.
Kiedy babeczki ostygły wyjęłam je z foremek,
każdą napełniłam serkiem Mascarpone i przybrałam owocami.
Polecam z herbatą zieloną, czerwoną lub czarną o cytrynowym aromacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz