niedziela, 26 września 2010

Bigos z kaszą jęczmienną i jagodową konfiturą

Kiszona kapusta cieszy się
ogromnym powodzeniem
w mojej kuchni.
Podjadam ją na surowo
i przyrządzam rozmaite dania
z nieukrywaną radością.
Półtora kilo kapusty włożyłam
do garnka z grubym dnem,
zalałam szklanką wywaru
z grzybów, szklanką białego wina
i gotowałam około godziny.
Na patelni zasmażyłam dwie duże,
poszatkowane cebule. Dodałam do bigosu razem z pokrojoną w cząstki swojską kiełbasą. Wsypałam woreczek kaszy jęczmiennej
i dolałam jeszcze jedną szklankę grzybowego bulionu.
Gotowałam dalej na małym ogniu często mieszając.
Po kolejnej godzinie gotowania doprawiłam czerwonym pieprzem,
majerankiem i trzema łyżkami jagodowej konfitury.
Nadała ona potrawie piękną barwę, ciekawy posmak i lekką słodycz.
Bigos z kaszą jest bardziej treściwy, można podać go
z gotowanymi ziemniakami lub z pieczywem.
Pasuje też do smażonych w głębokim tłuszczu ziemniaczanych talarków.
Smacznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz