niedziela, 26 września 2010

Boczniaki smażone w cieście naleśnikowym, z dodatkami

Prezentuję kolejny pomysł
na pyszny posiłek
z wykorzystaniem boczniaków.
Danie proste, szybkie, pożywne,
o zaskakującym smaku.
W pierwszej kolejności zajęłam się
przygotowaniem ciasta.
Jedno jajko roztrzepałam,
dodałam pół szklanki mleka,
pół szklanki gazowanej wody
mineralnej, łyżeczkę soli,
łyżeczkę czarnego pieprzu
średnio utartego moździerzu i tyle mąki
pełnoziarnistej, by powstało gęste ciasto. Odstawiłam je na około
pół godziny, żeby odpoczęło.
W międzyczasie obrałam ziemniaki i pokroiłam je na frytki.
Oczyściłam też boczniaki, osuszyłam, skropiłam sokiem z cytryny
i od strony blaszek posypałam majerankiem.
Frytki dokładnie osuszyłam, smażyłam w głębokim tłuszczu w temperaturze
160°C przez siedem minut.
Wyjęłam z oleju i pozwoliłam im ostygnąć przez kilkanaście minut.
Po tym czasie ponownie włożyłam do rozgrzanego tłuszczu,
smażyłam przez kolejne kilka minut.
Boczniaki moczyłam w przygotowanym wcześniej cieście,
smażyłam na patelni w dużej ilości gorącego, klarowanego masła z obu stron.
Danie serwowałam z surówką z kiszonej, czerwonej kapusty.
Jest prosta w przygotowaniu, bardzo smaczna i zdrowa.
Do kapusty dodałam pokrojone w kostkę winne jabłko,
jedną czerwoną cebulę drobno posiekaną, czarny pieprz,
łyżeczkę płynnego miodu i oliwę.
Wymieszałam, schłodziłam w lodówce przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz