piątek, 26 listopada 2010

Śledzie ze śmietaną w ziemniaczanych łódkach

Atrakcyjne śledziki,
doskonałe w roli głównego,
gorącego dania, a także
zimnej przystawki.
Kilka równych ziemniaków
wyszorowałam i ugotowałam
w łupinach do miękkości.
Opakowanie matiasów odsączyłam
z zalewy, zalałam zimną wodą,
moczyłam 1,5 godziny.
Przygotowałam sos: jedno nieduże,
winne jabłko, dwa kiszone ogórki,
czerwoną cebulę i pół czerwonej papryki pokroiłam w kosteczkę.
Wymieszałam. Dodałam łyżkę musztardy, łyżkę soku z cytryny, łyżkę
świeżo utłuczonego czarnego pieprzu i śmietanę 18%
Filety osuszyłam papierowym ręcznikiem, pokroiłam ukośnie w długie,
cienkie kawałki. Połączyłam z sosem, odstawiłam do lodówki na dwie godziny.
Ziemniaki przekroiłam na podłużne połowy, wydrążyłam.
Łódki wypełniłam śledziową przekąską.
Polecam smacznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz