piątek, 26 listopada 2010

Wieprzowina pieczona w kiszonej kapuście z ananasem

Pyszna potrawa o wyrafinowanym
smaku, zachwyci z pewnością
wielu wytrawnych smakoszy.
Spory kawałek wieprzowej
łopatki pokroiłam w plastry,
natarłam solą i pieprzem.
W moździerzu utłukłam kilka ziaren
ziela angielskiego, pół łyżeczki
kminku, łyżeczkę czerwonego pieprzu
i jeden goździk.
Przyprawy wymieszałam z dwiema
łyżkami musztardy, łyżką miodu i łyżką octu balsamicznego.
Mieszanką wysmarowałam porcje mięsa z obu stron.
Na dno miski włożyłam trochę kiszonej kapusty. Na nią położyłam warstwę
łopatki i kilka plastrów ananasa z puszki, potem ponownie kapustę, łopatkę...
tak do wyczerpania składników. Całość zalałam syropem z ananasów.
Przykryłam i odstawiłam do lodówki na cztery doby.

Prostokątną blaszkę do pieczenia
wyłożyłam papierem pergaminowym,
skropiłam oliwą.
Układałam warstwami kapustę
i mięso. Wierzchnią warstwę
stanowiła kapusta i owoce.
Polałam oliwą, wstawiłam do nagrzanego
piekarnika. Piekłam ponad 1,20 min.
w temperaturze 195°C.
Podałam z piure z ziemniaków
i brukwi.
Do sporządzenia tego dania polecam też żeberka, karkówkę a nawet wołowinkę.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz