wtorek, 7 grudnia 2010

Makaron z kalmarami, krewetkami i karmelizowaną cykorią

Porcję głęboko mrożonych
kalmarowych krążków,
około 20 dag opłukałam na sitku
pod bieżącą wodą, osuszyłam
delikatnie papierowym ręcznikiem.
Na głębokiej patelni rozgrzałam
oliwę z dwoma ząbkami
czosnku i odrobiną suszonej
papryczki pepperoni.
Włożyłam kalmary, smażyłam
przez minutę. Doprawiłam
cząbrem, oregano, majerankiem
i kolendrą, podlałam lampką
czerwonego, półwytrawnego wina.
Dołożyłam 10 dag krewetek, które wcześniej moczyły się w zalewie własnej.
Przez kolejną minutę trzymałam na ogniu, wsypując odrobinę morskiej soli.
Na niewielkiej patelni rozpuściłam dwie łyżki klarowanego masła
z dwiema łyżkami trzcinowego cukru i łyżką soku z cytryny.
Włożyłam dwie przekrojone wzdłuż na pół czerwone cykorie,
podsmażyłam z obu stron.
Do wrzącej, osolonej wody wsypałam makaron, ugotowałam al dente.
Połączyłam go z sosem z owoców morza.
Danie udekorowałam świeżym ogórkiem i marchewką.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz