piątek, 11 lutego 2011

Kolorowe gnocchi z serduszkiem

Pyszne, aromatyczne połączenie.
Sympatyczny pomysł na
walentynkowe śniadanie
bądź przekąskę :)
Kilka ziemniaków ugotowałam
w łupinach. Kiedy wystygły
obrałam i przecisnęłam
przez praskę. Dodałam nieco
mąki, szczyptę soli i odrobinę
białego pieprzu. Ziemniaczane
ciasto podzieliłam na dwie części.
Do jednej wlałam łyżkę świeżego
soku z buraka a do drugiej trzy łyżki drobno posiekanej natki.
Na posypanym mąką ziemniaczaną blacie, formowałam cienkie wałeczki.
Pokroiłam w małe romby i każdy z nich delikatnie spłaszczyłam widelcem.

Długie, cienkie parówki
przekroiłam wzdłuż, ale nie
do końca. Rozcięte części
wywinęłam, tworząc serce.
Końcówki spięłam wykałaczką,
by podczas smażenia
zachować wybrany kształt.
Serduszkową parówkę
położyłam na rozgrzanej patelni
z olejem, po czym wbiłam
do środka dwa jajka.
Doprawiłam solą i pieprzem.
Kilka minut smażyłam, a następnie delikatnie odwróciłam uważając,
żeby żółtka się nie rozpłynęły.
Gniocchi ugotowałam we wrzącej wodzie. Wyjęłam je z garnka od razu
po wypłynięciu na powierzchnię.
Smacznie i kolorowo polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz