poniedziałek, 28 marca 2011

Mielone kotleciki - porowa wieżyczka

Smaczne mielone kotlety
z delikatnym zasmażonym
porem. Soczyste, aromatyczne,
łagodne. Idealne do ryżu
lub ziemniaczanego piure.
Około 35-40 dag mięsa
wołowo-wieprzowego
(karkówka, pręga, łopatka)
umyłam, oczyściłam i zmieliłam.
Jasną część dużego pora
pokroiłam w cienkie plasterki
i zasmażyłam na klarowanym maśle.
Odstawiłam do wystygnięcia. Do mięsa wbiłam dwa jajka.
Dodałam trzy łyżki startego parmezanu, szczyptę morskiej soli,
kolorowy pieprz utłuczony w moździerzu do smaku, dwie łyżki posiekanej
natki pietruszki i przestudzony por.
Wymieszałam dokładnie. Uformowałam niewielkie kotleciki.
Obtoczyłam je w bułce tartej, lekko spłaszczyłam.
Smażyłam na rozgrzanym oleju, na rumiano z obu stron.
Po usmażeniu przełożyłam na papierowy ręczniczek, by pozbyć się
nadmiaru tłuszczu. Ułożyłam na sałacie, ozdobiłam kwiatkiem
z truskawki i natką.
Są pyszne zarówno na gorąco jak i na zimno.
Do wieżyczek podałam bukiet surowych warzyw pokrojonych w słupki:
marchewkę, seler naciowy, świeży ogórek, białą rzodkiew i kolorową paprykę.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz