wtorek, 29 marca 2011

Spaghetti aglio, olio e peperoncino

To chyba najbardziej znany
i popularny sposób
przyrządzania włoskiej pasty.
Uwielbiam to danie.
Wspaniały aromat czosnku
i natki pietruszki połączony
z odrobiną pikantności.
Dzieło wieńczy najlepszej
jakości oliwa pachnąca
słońcem, wiatrem, wolnością
i wiecznie zieloną trawą.
Jedną podłużną czerwoną paprykę
pokroiłam drobno, lekko podsmażyłam na oliwie.
Dodałam 4-5 posiekanych ząbków czosnku i dużą szczyptę morskiej soli.
Chwilę podgrzewałam. Spaghetti ugotowałam al dente, odcedziłam
i od razu przełożyłam na patelnię z wonną oliwą. Posypałam pęczkiem
bardzo drobno pokrojonej natki pietruszki, wymieszałam.
Artystycznie ułożyłam na talerzach, ozdobiłam listkami bazylii.
Zachęcam do spróbowania.
Buon Appetito :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz