czwartek, 24 marca 2011

Śledzie na słodko w śmietanie z miętą i musztardą francuską

Nie mogłam się oprzeć.
Jestem tak spragniona tych
pysznych rybek, że pomimo
spożywania ich niemal każdego
dnia, ciągle odczuwam niedosyt.
Dodatkową satysfakcję
sprawia mi przyrządzanie ich
w przeróżnych formach
i coraz bardziej
wyszukanych smakach.
Trzy solone śledzie moczyłam
przez dwie godziny. Początkowo
w wodzie, potem w mleku. Następnie osuszyłam, odfiletowałam
i pokroiłam w ukośnego dzwonka.
150 ml gęstej śmietany 12% połączyłam z łyżką francuskiej musztardy,
łyżeczką soku z cytryny i trzema łyżkami posiekanej, świeżej mięty.
4 plastry ananasa z zalewy pokroiłam na cząstki, 10 sztuk twardych,
zielonych, bezpestkowych winogron pokroiłam na ćwiartki.
Owoce dodałam do sosu. Zalałam śledziowe dzwonki, wymieszałam,
wstawiłam do lodówki na kilka godzin.
Wyłożyłam na półmisek, udekorowałam listkami mięty.
Niespotykany, wspaniały smak.
Potrawa pobudziła moje zmysły i jeszcze bardziej wyostrzyła wyobraźnię.
Mam już pomysł, na kolejne danie ze śledziami w roli głównej :)
Bardzo smacznie polecam.
:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz